О. Татьяна
 православный христианин
Тема: #84991
Сообщение: #3236554 16.07.09 12:58
|
Хочется разместить тут же некоторые материалы - чтобы не открывать новой темы, тем более, что название будет созвучным.
Духовное акушерство, как альтернатива научному акушерству дает свои первые ростки в России. Начало этого явления было заложено И.Б. Чарковским, в свое время попавшего в разряд дисидентов. В настоящее время в различных регионах России работают как его последователи, так и самостоятельные группы духовных акушерок и врачей. Увы, под термином "духовное акушерство" понимается довольно странная помощь "повитухи", не всегда имеющей достаточно знаний и квалификации для ведения родов, а в качестве места родов выбирается дом или квартира, где проживает семья.
Наверное, еще не пришло время вызреть единой концепции духовного акушерства - нет лидера, нет поддержки от РПЦ, чтобы у данного явления минимизировать перегибы и перекосы. Однако, вот ряд материалов, полезных для будущей матери.
Задача матери - взрастить во чреве здорового ребенка, подготовиться самой и подготовить чадо к рождению. Cамая эффективная поддержка - помощь Божия. Чтобы помочь и себе, и ребенку в его внутриутробной жизни , а также для благополучного родоразрешения необходимо соблюдать условия духовной подготовки к родам:
Духовная подготовка к родам:
Строить свою жизнь и жизнь своей семьи по Евангельским заповедям.
Чаще ходить в храм (само пребывание в храме благотворно действует на женщину и ребенка).
Причащение Святых даров (рекомендуется, испросив благословения священника, причащаться 2-3 раза в месяц).
Необходимо пройти процесс духовного очищения: подготовиться и тщательно исповедаться (особенно в таких грехах как блуд, аборты, пристрастия, конфликты с близкими в семье и т.п.), чтобы не возлагать на свою беременность и роды бремя нераскаянных грехов.
Если Ваш брак не венчан - венчание окажет большую поддержку в налаживании семейных отношений и помощь духовному развитию ребенка.
По силам соблюдать пост по средам и пятницам. В периоды длительных постов по благословению священника следует придерживаться того рациона, который позволяет Ваше общее состояние.
Выполнять утреннее и вечернее молитвенное правило. Утром натощак принимать святую воду и просфору.
Молиться о благополучной беременности и родоразрешении (см. молитвы). Перед родами заказать молебен о благополучном родоразрешении.
По возможности - освятить квартиру.
Ежедневное чтение Евангелия, Святого Писания, жития святых и другой духовной литературы, прослушивание и пропевание духовных песнопений, псалмов чрезвычайно полезны и матери и ребенку во чреве.
По возможности - посещать святые места, приобщаться к святыням, совершать паломнические поездки по силам.
Что касается подготовки к родам тела женщины - то тут без особенностей, всё в рамках концепции "естественных родов", пожалуй только без акцентов на техники медитации для расслабления мыцц - ведь термин "медитация" в данном контексте никак не связан с истинной медитацией, проповедуемой рядом восточных школ - это просто релаксация, что вполне физиологично.
Безусловно вводятся молитвы.
Молитвы
ПОТРЕБНИК ПАТРИАРХА ИОСИФА 1651 г.
1. Молитва на благословение храму (дому), в нем же младенец родится.Глаголется вне храма (дома).
Господи Боже наш, преблагий человеколюбче, едине благий и кроткий, едине щедрый и милостивый Боже наш, и Отче Господа нашего Исуса Христа, при Понтийстем Пилате распятаго, и в третий день восставшаго, и вшедша в славу Свою, да приидет благодать Твоя на ны рабы Твоя. И даждь нам Господи Евангельския учения. Отче милосердый просвети наша сердца, и вся уды Твоим хотением. Очисти нас от всех злоб и греха. Соблюди же ны безскверны и непорочны, от всякаго действа належащаго, и даруй нам от Твоей благодати, Твоя разумевати, и от Твоих мудрствовати, и в Твоих заповедех ходити. И Твоего страха боятися, и творити угодная Тебе до последняго дне и часа нашего издыхания, призываем Тя Владыко истиннаго Бога нашего мы грешнии, да не изглаголанную Твоею милостию печатаешь живот наш, и тело и дух соблюдаеши от всякаго демона, от всякаго ползящаго належания, и от всякаго зверя земнаго, и от всякаго беззакония, и от всякаго потвора, и от всякия льсти пустошныя, и от всякаго блужения, и лихоимания, от всякия лжи, от всякаго не удобнаго действа, и от всякия сети належащия на нас. Отче нетления покрый нас Своя рабы милосердием, и благослови храм (дом) сей, и сотвори его чист. Не остави нас, ниже сотвори в радость врагом, и уничижение людем, в попрание демоном. Но да будет Твоя благодать и милость присно с нами, во вся дни живота нашего.
Яко Твоя держава и Твое есть Царство, и сила и слава во веки, аминь
2. Молитва жене по рожении младенца глаголемая в храме (доме)
Господи Боже наш, иже от персти создавый человека и от него создав жену, и равночестием почет ея, преступльшим же Твою заповедь, изгнав Израиля во многотрудное се житие: и рек мужеви поте лица своего снести хлеб: жене в печалях родити чада: изволивый Сам от жены родитися безгрешне, милостив буди Владыко грехом нашим, и освяти рабу Свою, (имярек), и очисти ея скверну телесную, и страсть душевную, и сподоби ю устрояти дому своего непорочне, .и очисти всяко сомнение от души ея, яко Ты еси благословляя, и освящая всяческая Христе Боже наш. И Тебе славу возсылаем, со безначалием Ти Отцем, и с Пресвятым и Благим, и Животворящим Ти Духом, ныне и присно и во веки веком, аминь.
3. Молитва жене по рождении, и жене прилучившимся на рождении том.
Владыко Господи исусе Христе Слово Божие и Отчее, Сыне Единородный, иже нашего ради спасения, благоволением Безначального ти Отца, и со действом Единосущнаго и присносущнаго и Животворящаго Ти духа, сошед на конец летом во чрево Святыя Девицы, и воплощься и родився несказанно и неизреченно, яко же веси Сам един. Человек быв совершен, да нас избавиши и вражия мучительства. И первую клятву потребив, нас возрадованием Божества на небеса возвысиши, и на Отчем посадиши Престоле. Якоже присно деву Твою Матерь, и прежде Рождества и по Рождестве пребывшу неболезнену соблюл еси: тако благоволи Многомилостиве Владыко Преблагий Господи Исусе Христе и ныне рождьшую рабу твою (имярек) избави Ти всякаго навета вражия. И твоею благодатию и освящением, очисти и освяти даром и пришествием Святаго Ти Духа. Яко да и той послужившыя жены всегда раждати, вкупе же и прилучившиися вси в дому сем (имярек) приходящее без сомнения, Твоего освящения восприимут. Благоволи же и рождьшемуся (имярек) соблюдену бытии вышьши навета вражия, и сподобитися бани паки бытейстей, и честному сосуду бытии Твоея благодати, и причастием Пречистых и Божественных Твоих Тайн. Да наследник будет и небеснаго Ти царствия, яко да и ради того прославляется Пресвятое Твое имя, со Отцем и с пресвятым духом, ныне и присно и во веки веком.
4. Молитва первая бабе, младенца приемшей.
Слава Тебе Царю, Боже всего создания, любителю рода человеча, за многое твое человеколюбие нас деля Всемилостиве волею изволивый младенец бытии. И освятив нас пришествием Своим вся любящыя Тя. И прославивый Матерь Свою Святым рождеством Ти. И благословивый Соломию бабу Свою приимшую Тя во исходе Твоем. Яко же благословил еси бабы египетския, приемлющыя и соблюдающыя младенцы Израилевы Тебе ради, тако благослови и сию рабу Свою (имярек) премшую младенца сего во имя Твое. И очисти от всякия скверны, плотския и душевныя и сподоби ю причащения Святых Твоих Тайн, да улучит часть Царствия Твоего, со всеми святыми угождьшими Ти от века. И тебе славу возсылаем, со безначальным Ти Отцем, и с Пресвятым и Благим, и Животворящим Ти Духом, ныне и присно и во веки веком, аминь.
5. Молитва вторая тому же
Владыко Господи Боже наш, превечным Твоим и не изреченным смотрением, изволивый родитися в вертепе, от Пречистыя безмужныя Матере, и в яслех полежав, и благословив пришедшую на уверение Честнаго девства Соломию бабу, Ты и ныне благослови и рабу Твою сию бабу, (имярек), благословением Твоим. Яко Тебе подобает всякая слава, честь и поклонение, со Безначальным Ти Отцом, и с Пресвятым и Благим и Животворящим Духом, ныне и присно и во веки веком, аминь.
6. Молитва третия бабе приемшей отроча.
Господи Исусе Христе рождеися прежде век от Отца без матере, и в последняя лета послан быв без Отца родитися на земли, от браконеискусныя Матере: от волхвов дары приемыи, от пастырь славословие, от ангел пение, бабою повитый пеленами, и во яслех скотиях положеныи; просвещением Своим прииди, и благослови рабу сию, (имярек), приемшую младенца, и очисти ю к Церкви Святей Твоей пришедшую на очищение, Ты бо еси Бог наш, и Тебе славу возсылаем со безначальным Ти Отцем, и с Пресвятым и Благим и Животворящим Твоим Духом, ныне и присно и во веки веком, аминь.
И по амине знаменует отрочати чело, и уста, и перси.
Мир всем, главы ваша Господеви преклоните.
7. Таже Молитва от скверны;
Господи Боже наш, един благ и человеколюбец, един свят и на святых почиваяй: иже верховному Твоему апостолу Петру, явльшимся ему видением, ничтоже скверна или нечиста мнети, о Тебе сотвореных, на пищу и в наслаждение человеком. И сосудом Твоим избранным апостолом Павлом, вся чиста чистым заповедав. Ты Сам Владыко пресвятым призыванием Страшнаго и Пречистаго Ти имене, и образом Честнаго и Животворящаго Креста, благослови и очисти раба Своего, (имярек), оскверньшагося от всякаго неприязненаго духа, и от всякаго мечтания и гада ядовитаго. От всякаго беззакония, от всякаго потвора. От всякия льсти, от всякия суеты, от всякаго недуга, от всякия язи. И от всякаго противнаго злодейства диязоля. И от вида сего сохрани Владыко раба Своего, от всякня злобы и греха соблюди нескверна и непорочна. И от всякия проказы противнаго, до последняго дне и часа и издыхания.
Ты бо еси благословя и святя всяческая Христе Боже наш и Тебе славу возсылаем со Безначальным Ти Отцем, и с Пресвятым и Благим и Животворящим Ти Духом, ныне и присно и во веки веком, аминь.
8. Молитва дитя в колыбель класти.
Вседержителю Слово Отчее, Сам совершен сый Исусе Христе, многаго ради Твоего милосердия николиже отлучаяся Своих овец, но присно в них пребывая, Исусе, добрый пастуше Своих словесных овец, не предаждь раба Своего, (имярек), крамоле змиине, ни желанию сатанину остави его, яко семя тли в нем есть. Ты убо Сам Господи Боже покланяемый Царю Пресвятый Исусе Христе, спяща его сохрани немерцающим светом, и осени его Духом Твоим Святым, им же освяти Своя ученики, избавляя его от сети вражия. Даждь сему рабу Твоему, (имярек), спасения Твоего на ложи его, просвяти его светом разумным Евангелиа Твоего в носиле сем, душу его любовию Креста Твоего, сердце его чистотою словесе Твоего, тело его освяти Твоею страстию безстрастною, и смысл его миром Твоим сохрани. И возрасти его во благоверии к Твоему славословию, и да будет причастник Пречистому Телу и Крови Твоей.
Яко свят еси и препрославлен Христе Боже наш, со Отцем и с Пресвятым и Благим, и Животворящим Духом, ныне и присно и во веки веком, аминь.
Увы, я не имею достаточных знаний, чтобы пояснить, когда и кем читаются эти молитвы во время родов.
Несколько комментариев к "старым принципам" родовспоможения
Что касается современной концепции "партнерских" родов - т.е. присутствия мужа на родах (по крайней мере на первой их стадии), с последующей возможностью взять новорожденного ребенка на руки - то тут нет никакого конфликта с русской православной традицией акушерства.
Неоправданны, на мой взгляд, мнения о пользе родов в воду - на Руси испокон веков женщина рожала обычным способом - "по суху". Так что это дань западной моде, от которой я бы советовала воздерживаться.
Совершенная правда, что раньше после родов женщину парили в бане. А сейчас ей кладут пузырь со льдом на живот. Что тут правильно - зависит от состояния организма женщины. Пар благоприятствует успешному началу грудного вскармливания, но только если со стороны родовых путей женщины нет каких-либо отклонений (кровотечения, недостаточные сокрашения матки после родов и т.п.).
В любом случае, слепое следование "старым" методам, а также роды дома не должны ставиться во главу угла Духовного родовспоможения. Самое слово "духовное" имеет в виду заботу о душе, а о теле пусть заботятся медики. Если же душа и тело в гармонии - то медицинские манипуляции при родах скорее всего будут минимальны - т.к. нет ничего естественнее процесса репродукции.
|